Laatste update: 27 november 2024
Troostwijk Veilingen is een naam die synoniem staat voor betrouwbaarheid en expertise in de wereld van online veilingen in heel Europa. Het bedrijf organiseert veilingen uit faillissementen of vrijwillige verkopen, met een breed scala aan producten en diensten die tegemoetkomen aan de zakelijke behoeften van veel industrieën. Van agrarische machines tot metaalbewerkingsmachines, en van transportvoertuigen tot bouwmaterialen, Troostwijk biedt het allemaal aan. In dit artikel bespreken we wat Troostwijk Veilingen onderscheidt in de veilingindustrie en waarom het een populaire keuze is voor zowel kopers als verkopers.
Troostwijk biedt een uitgebreid scala aan productcategorieën, waardoor het aantrekkelijk is voor een breed publiek. Enkele van de belangrijkste categorieën zijn agrarische machines, bouw en grondverzet, metaalbewerking, voedingsmiddelenindustrie, en transport en logistiek. Deze diversiteit wordt verder uitgebreid met gespecialiseerde secties zoals houtbewerking, installatiemateriaal en doe-het-zelf artikelen. Elk van deze categorieën bevat een breed scala aan producten, van basismaterialen tot gespecialiseerde machines en apparatuur.
Troostwijk heeft een aantal kenmerken die het onderscheiden in de markt:
Voor verkopers biedt Troostwijk Veilingen een naadloos proces. Het platform stelt bedrijven in staat om hun machines of apparatuur voor te bereiden op de veiling en deze te presenteren aan een wereldwijd publiek van bieders. Troostwijk biedt ondersteuning gedurende het hele proces om de best mogelijke resultaten voor de verkoper te garanderen. Wanneer een item is verkocht, zorgt Troostwijk ervoor dat de transactie soepel verloopt en de verkoper probleemloos zijn betaling ontvangt.
De getuigenissen van tevreden klanten zijn een bewijs van de uitstekende diensten die Troostwijk biedt. Klanten waarderen de manier waarop Troostwijk veilingen organiseert en de waarde die zij creëren voor zowel kopers als verkopers. Een klant meldt: "De veiling via Troostwijk overtrof alle verwachtingen en bracht 350.000 euro meer op dan verwacht!" Dit soort feedback illustreert waarom veel bedrijven ervoor kiezen om met Troostwijk samen te werken voor hun veilingbehoeften.
Troostwijk blijft voortdurend nieuwe veilingen openen en biedt interessante kansen voor kopers om unieke machines en apparatuur te bemachtigen. Door zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of het downloaden van de Troostwijk app, blijven gebruikers op de hoogte van de nieuwste veilingen en kunnen ze eenvoudig bieden op hun favoriete items.
Of u nu op zoek bent naar een specifieke machine, of op zoek bent naar een betrouwbaar platform om uw apparatuur te verkopen, Troostwijk Veilingen biedt een uitgebreide en betrouwbare oplossing. Met hun jarenlange ervaring en uitstekende service, is het duidelijk waarom Troostwijk de voorkeurskeuze is voor velen in de industrie. Bezoek hun website en ontdek zelf wat Troostwijk voor u kan betekenen.
Koop niks bij hun.
Mijn ervaringen bij troostwijk auctions Beugen.
* Ze reageren niet op e-mails.
* Radiator gekocht die bleek lek te zijn, weg geld.
* Hoodie XL gekocht, bleek bij levering een XXL te zijn, weg geld.
* 2 dozen met beugels gekocht, bij levering 1 lege doos, weg halve investering.
* lamp gekocht, na twee weken elektronica stuk, weg geld.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Verkopen defecte en incomplete spullen.
Betrug
Beschwerde bezüglich der Auktion A1-24370-5010
Sehr geehrte Damen und Herren,
am 12.09.2024 habe ich bei Ihnen die Auktion A1-24370-5010 gewonnen. In der Auktionsbeschreibung wurde der Zustand der angebotenen Elektrogeräte als „neuwertig“ oder „gut erhalten“ beschrieben. Zu meinem großen Entsetzen stellte ich bei Erhalt der Lieferung fest, dass die gelieferten Produkte in keinem Fall dieser Beschreibung entsprachen.
Von Philips bekam ich eine Schachtel für einen Staubsauger und in die Schachtel steckte ein 20 Jahre alter, schmutziger Mikrowellenherd einer unbekannten Marke. Bosch hat mir einen Trimmer geschenkt, der in zwei Hälften zerbrochen war, und alles andere war nur Müll, der nicht in die Mülltonne gebracht oder vielleicht dort gesammelt wurde. Wenn sie Platz für eine Palette benötigen, stellen sie einfach weitere leere Schuhkartons hinein. Aus irgendeinem Grund stellte sich heraus, dass es sich bei der zurückgegebenen Ware um alte Monitore aus dem Jahr 2005 handelte. Im Allgemeinen... Mehr erfahren
Sla a.u.b. over
Ik heb al 5 voertuigen gekocht en een schilderij.
Eerste instantie zou je denken dat je wel eens iets leuk kan kopen voor een zeer aantrekkelijke prijs. Maar koop je bij troostwijck, is het echt “te mooi om waard te zijn” wellicht daarom ook de naam, TROOST-WIJK
Uit ervaring sla over en onderhandel het liefst via marktplaats
Sterke punten
TE MOOI. Om waard te zijn 8/10 keer
Aankoop incompleet Opblaasbare
Een Opblaasbare garage aangekocht van 11x2.82 en afgehaald in een 50kg zak.
Bij thuiskomst bleek de luchtpomp er niet bij te zitten.
Gebeld en ze gingen contact op nemen met de verkoper.
Na 10 minuten een mail dat de verkoper de pomp niet had en dat ze verder niets voor mij konden doen!!!!
Dus E957,53 betaald inclusief E292,53 veilingkosten en een incomplete garage gekregen. Na het bellen met een medewerker werd mij uitgelegd dat ik maar naar de kijkdag had moeten gaan en dat veilingen nou eenmaal zo werken!!! en dat ze niets voor mij konden doen!!! Even op internet gesnuffeld en daar kost een pomp E89,- nieuw maar ook die wilde Troostwijk niet vergoeden.
Samengevat: Als u van u stukkende incomplete spullen af wild kan ik Troostwijk aanraden, maar als u iets aan wil kopen zou ik hier NIETS kopen
Kavel A1-23253-115
Hele slechte ervaring
Zeer slechte ervaring gehad met Troostwijk.com en Automotive-auctions. Let goed op als je iets koopt, want als er iets mis is met je kavel hoef je niet op enige medewerking te rekenen! Let op als je iets wil kopen via deze veilingsites! Via Automotive-auctions bij Troostwijk.com een kavel gekocht. Zelfs de mensen van Automotive-auctions konden geen informatie geven. Mail gestuurd maar beiden geven niet thuis en beroepen zich op de regels. Zo'n slechte behandeling/ervaring. Kosten lopen zo hoog op. Weg al mijn spaarcentjes. Dus wees gewaarschuwd.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
wel geld innen maar zeker niet klantgericht meewerken en/of denken
Oplichting
De gluiperds verzetten steeds de eindtijd tot dat ze op het gewenste bedrag zitten,,, slecht volk
Sterke punten
Nada
Zwakke punten
Heel het bestuur hangt van leugens aan elkaar
Onbetrouwbaar
Afhaalplaats wordt plots gewijzigd.
Laptops zonder oplader en kapotte batterijen.
Troostwijk hopeloos
Twee keer heb ik via Troostwijk veilingen spullen aangekocht.
Troostwijk is een hopeloos bedrijf als het gaat om betrouwbaarheid.
Twee maal kreeg ik niet wat ik mocht verwachten. Er zijn veel betere veilingsites.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Betrouwbaarheid
Gewonnen bezorgveiling (hout)
Inmiddels meerdere malen gevraagd naar datum levering maar dit schijnt heel lastig te zijn. Kavel in de bezorgveiling gewonnen (hout) en factuur a ruim 400 euro direct betaald, levering binnen twee weken gaven ze aan.........nooit weer een bezorgveiling via Troostwijk, ze sturen je van het kastje naar de muur. Medewerkers doen werkelijk helemaal niets voor je.......
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Geven geen duidelijke datum, slechte communicatie, geen telefoonnummer etc.....
Geen zaken mee doen
Tel. niet bereikbaar . zelfs op facturen geen tel.nr. .
Daar waar je moet ophalen geen tel.nr. beschikbaar ,geen nadere info te verkrijgen bij ophalen
Sterke punten
geen
Zwakke punten
niet bereikbaar
Schandalig slecht bedrijf
3 Kavels gekocht, bij ophaalmoment waren dozen open en zagen we dat de producten deels niet de gekochte kleur hadden. Medewerker was lomp en gaf ons weinig keus en dus toch alles meegenomen. De dichte dozen hebben we bij thuiskomst geopend, toen kwamen we er achter dat t aantal ook niet klopte. Veel minder producten dan we hadden gekocht. Meteen gebeld en gemaild maar kregen geen contact. Nog 6 mails gestuurd en na 3 weken kregen we op 1 mail een reactie dat ze contact op zouden nemen met de opdrachtgever. Nu, 5 weken na ophaalmoment, krijgen we een mail; uw klacht is afgewezen?!?!?! Wat is dat nou weer voor antwoord??? Dat kan toch niet? Er bestaat ook zoiets als herroepingsplicht??? Maar nee hoor, weer geen gehoor! Wat een schandalig slecht bedrijf zeg!
Sterke punten
Niks, ik zou liever 0 sterren geven
Zwakke punten
Alles is slecht!
zeer slechte service
Zou de btw terug krijgen van mijn kavel zonnepanelen. Ze zijn daar heel duidelijk over. Maar hoe: dat is absoluut niet duidelijk. Heb dan ook niks terug gekregen. Op mail wordt niet gereageerd, bellen is onmogelijk etc. waardeloos.
Zwakke punten
slechte service, geen helpdesk.
B2B without Service and Background
We have in differend Purchases done by Troostwijk.
Finaly
- (AT) two Cases of Empty packages without content
- (DE) Goods we don’t have buy (Totaly different Brands)! Auktionshaus Wilhelm Dechow GmbH (Is in Process with a Attorney)
- (DE) one wrong Pickup adresses (Auktionshaus Wilhelm Dechow GmbH)
- (BE) Changed Pickupadresses (Belgium - Netherlands) Logistic cant load!
- Now (NL) Missing freight details! Must Book Single-transports for missing Informations. Cant use Systemlocistics! (only that make the last Purchase transport 500,00 Euro more expansive) Not Overgive Parts, by delivery as missing declarate, must be Pikup by a second Transport!!!
This Company is upside of Law!!!
Scammers will not suggest a solution!
DONT BUY HERE!
Only with Italy we have no Problems ago.
veritable escroquerie en bande organisée
j'ai acheté un lot en Belgique, j'ai eu le devis de leur transporteur partenaire Auctionlogistique d'un montant de 365 euros pour un colis qui fait 50X30X30 cm.
j'ai bien évidement refusé le devis de leur transporteur, et j'ai mandaté UPS avec un prix de 45 euros pour le transport. mais UPS ne pouvait pas récupérer le colis. car Troostwijk avait confié mon lot a leur transporteur partenaire , qui m'oblige maintenant a payer la somme de 365 euros pour récupérer mon colis.
j'ai lu sur un forum en hollande que Troostwijk hébergeait des comptes de sociétés ou particuliers qui son bien réel, mais leur role et de pousser les enchérisseurs a aller plus loin dans leur enchères.
Ses personnes font des enchères fictifs pour augmenter les prix de certains lots jusqu'à certaines limites, et si l'enchere s'arrete sur eux, ils ne sont pas obligés de payer le lot, et le lot se retrouve au vente aux enchères dans un mois ou deux.
escroquerie en bande organisé.
Doe geen zaken met dit bedrijf!!
Hier bij TroostwijkAuctions een machine gekocht van ruim €4500,-. Op de kijkdag geweest. Ik heb op de kijkdag de machine alleen visueel kunnen controleren, er was daar niet de mogelijkheid om de machine te testen. Maar ondanks dat de machine niet te testen was, was het wel duidelijk dat het om een nieuwe of zeer weinig gebruikte en complete machine ging. Verder stond er in de productomschrijving geen informatie over dat de machine defect of niet getest was. Dit allemaal, maar vooral de nieuwstaat van de machine, heeft mij doen besluiten om hier op te bieden. Uiteindelijk heb ik de veiling gewonnen. Thuis heb ik de machine getest en kwam ik erachter dat deze niet werkt. Gelijk contact opgenomen met TroostwijkAuctions. Pas na 4 mails kreeg ik antwoord.
Antwoord van TroostwijkAuctions (uit meerdere e-mails);
De kavel waarover uw klacht gaat is tijdens de uitleverdag door u (of een door u aangewezen persoon/bedrijf) op locatie opgehaald. Op het moment dat er wordt getekend voor ontvangst bent u juridisch eigenaar geworden van de kavel.
Om situaties als deze te voorkomen, organiseert Troostwijk Veilingen voor iedere veiling een kijkdag. Tijdens deze kijkdagen, kunnen klanten de gewenste kavels zelf zorgvuldig onderzoeken. Troostwijk heeft de kans geboden dit tijdens de kijkdagen te controleren, indien u deze kans niet heeft gehad, is de aankoop verder op eigen risico. U weet namelijk niet of het apparaat is getest en of het dus werkt. Wanneer klanten gaan bieden op kavels waarvan ze inhoudelijk geen verdere informatie hebben, dan de informatie online, is dit hun eigen risico.
Nogmaals ik ben op de kijkdag geweest en heb de machine alleen visueel kunnen controleren. Er was GEEN mogelijkheid om de machine te testen. Het zag er allemaal nieuw, netjes en compleet uit. Aan wat kan ik dan aflezen dat de machine het niet doet?? Bij een nieuwe machine mag verwacht worden dat alles werkt. Als het nu een oude machine was geweest vol deuken dan zou je er rekening mee kunnen houden.
In de productomschrijving stond ook helemaal niets beschreven van werking onbekend, defect of niet getest. Als er geen verdere informatie in de productomschrijving staat dan ga ik er vanuit dat het product werkt. Lekker makkelijk om te zeggen dat als er niets beschreven staat over de werking dat het dan risico van de koper is. Dat is zeker ook de reden dat er bij meeste kavels niets wordt beschreven over de werking. Ik vind dat TroostwijkAuctions de plicht heeft om de machines/producten van te voren te testen/controleren op gebreken, en voor een correcte productomschrijving te zorgen, daar betalen wij als kopers een flink percentage (17% excl. btw) aan opgeld voor.
Omdat TroostwijkAuctions geen moeite doet kan je gewoon zonder problemen defecte machines door TroostwijkAuctions laten veilen, zonder dat wordt aangegeven in de productomschrijving dat het om een defecte machine gaat. En als je zeker wilt zijn dat de machine niet getest kan worden op de kijkdagen, dan knip je gewoon de stekker eraf. Maar 9 van de 10 keer kan je de machines niet eens testen op de kijkdagen. Als je een defecte machine via Marktplaats verkoopt ben je een oplichter, en als je een defecte machine via TroostwijkAuctions laat veilen dan kan het allemaal, omdat de koper voor de geniepige voorwaarden van TroostwijkAuctions heeft getekend. Als koper heb je geen poot om op te staan. Dit is pure oplichting via een omweg!
-Troostwijkauctions doet geen enkele moeite om de aangeboden producten te testen/controleren op gebreken.
-TroostwijkAuctions doet geen enkele moeite om voor een juiste productomschrijving te zorgen.
-Bij problemen komt TroostwijkAuctions met 0 oplossingen.
-Ze verschuilen zich achter hun geniepige voorwaarden.
-TroostwijkAuctions neemt nergens geen verantwoording voor.
-Je hebt als koper geen poot om op te staan.
Ik laat het hier absoluut niet bij zitten! Dit soort praktijken moeten gestopt worden
DO NOT DO BUSINESS WITH THIS COMPANY!!
Onvriendelijke bullebakken en onverzorgd materiaal
Ons mail naar Troostwijk dus ook van eerste keer ons verhaal
Beste,
Na telefonisch contact deze mail.
Vandaag rond 9h30 - 10h kom ik bij Troostwijk Deinze (om nadien door te rijden naar de veiling Dendermonde)
Daar haal ik op...
28779150080003 5x schermen
28779150080003 18x bloembakken
Daar staat een oudere meneer, deze ontvangt mij en duid de schermen aan, deze staan op 2-3 paletten een 20tal schermen.
Punt 1 "Neem maar" zegt de persoon" ik wacht, want ik heb een lot, "Allé neem maar" waarop ik zeg "mag je ze eruit kiezen?" De meneer... "Nee dat zou mooi zijn" Ik" dan ga je me toch moeten zeggen welke ik mag nemen"
Punt2 Blijkbaar worden eerst mooie foto's genomen en als ze "verkocht" zijn wordt er geen zorg meer voor gedragen, want deze schermen zien niet grijs maar ZWART, precies alsof een diesel daar tegen staan blazen heeft. Als je deze schermen nu zou gebruiken zoals ze zijn, vliegen die gewoon in brand van het zwarte "stof"
Punt3 De persoon duid mij de bloembakken aan en hier ook hetzelfde verhaal, de bovenste doos ziet niet wit maar zwart. Hier weer hetzelfde stinkende roetachtige stof. Gelukkig waren de 17 onderste omwikkeld met wikkelfolie, maar deze was ook pekzwart.
Ik begin deze te omwikkelen zodat ik deze bloembakken één voor één in mijn auto kan steken. Handen pekzwart kledij vuil... Nadien leg ik al de wikkelingfolie op de pallet. Ik stap in mijn auto en zet mijn GPS klaar om de volgende veiling af te halen in Dendermonde.
Opeens wordt mijn deur open gerukt, waar ik een "krak" hoor, zo hard dat de deur terug opnieuw toeslaat. Daarop zei de meneer dat ik mijn vuiligheid ook moet meenemen, maar de pallet mag laten staan.
Ik "wablief?" Hij "Uw vuiligheid mag je ook meenemen" Ik"Meneer... de manier waarop? Is dat nodig?" Hij "Als je je vuiligheid niet meeneemt dan wordt dit in rekening gebracht" Ik "het is al goed ik zal het meenemen"
De vuil besmeurde zwarte folie (normaal is deze doorzichtig) heb ik dan maar nog in mijn koffer geperst... (koffer vuil)
Nu...
Ten eerste dacht ik dat jullie wel jullie plan konden trekken met wat folie, die waarschijnlijk zwaar toxisch is door dieselroet. Maar nee, ook dit moest ik meenemen terwijl ik geboden had voor witte dozen met inhoud bloembakken. Geen folie.
Ten tweede of mijn deur beschadigd is of niet, moet nog blijken, dat kan je niet onmiddellijk zien aangezien het systeem binnenin zit. De krak die ik gehoord heb, heeft zekers geen deugd gedaan. Als er schade is aan de deur, zal ik daar een verslag van laten opmaken.
Ten derde van waar deze plotse agressie vandaan komt weet ik ook niet, hopelijk is deze man niet altijd zo.
Ik ga toch twee keer nadenken als er nog eens een veiling in Deinze is. Daarna naar Dendermonde gereden en daar was het een dag en nacht verschil.
Tot zover mijn avontuur met Troostwijk vandaag.
Met Vriendelijke Groeten
Sterke punten
zeker geen
Zwakke punten
Onvriendelijk, ze vergeten dat we klanten zijn.... maar veilingen zijn een industrie apart. Net geen gangster bende.
Poging tot diefstal
Een zaagmachine aangekocht via troostwijk.
De eerste afhaaldag kon ik niet gaan en heb dit netjes gemeld. De tweede afhaalDAG kom ik om 11.00 uur toe en was alles dicht.
Even gebeld en bleek men al vertrokken.Ze zouden me laten weten wanneer goederen kan afhalen.
Na een week geen reactie dus effe bellen.
Enkele telefoons later nog steeds geen antwoord gekregen.
Uiteindelijk na twee wekenzeggen ze dat het magazijn volledig is leeggemaakt en alle goederen weg zijn???!!!!Excuseer,u heeft mijn goederen weggesmeten? ja,inderdaad,u heeft ze niet afgehaald en dus eraan verzaakt. U kan klacht neerleggen per mail volgt er nog.
Gedaan , zonder reactie natuurlijk. Twee dagen later een dreigende mail gestuurd. Resultaat,12 minuten later een reactie om simpelweg te stellen dat er niks meer kan aan gedaan worden. Goederen zijn er niet meer. De dag nadien moet ik in de buurt van de loods zijn en even gaan kijken of deze effectief ontruimd is......ALLES STAAT ER NOG EXCACT HETZELFDE als op de laatste afhaaldag.Bij buren aangebeld en deze melde me dat er sindsdien niemand meer is langsgeweest.
S'avonds langgeweest en eigenaar gebouw/gefailleerde aangetroffen. Deze bevestigde mij dat de machine wel degelijk aanwezig is. Volgende morgen met aanhanger direkt terug gereden om mijn machine op te halen.
tijdens rit naar troostwijk gebeld en deze bleven volharden dat de machine weg was. Pas na dreigen met een klacht wegens diefstal/georganiseerde misdaad en heling hebben ze mij de goederen laten meenemen. Ze hadden er niet op gerekend dat ik hun verhaal zou checken. Ondertussen vernomen dat ze dit ook met Franse klanten hebben gefikst.
Ook viel nu mijn link met een faling van 4 jaar geleden. Probeer betaalde goederen niet te leverenals klant niet tijdig kan zijn. Laad ze op en verkoop ze op de zwarte markt.
Mijn zaagmachine zou tweedehands makkelijk 3000 euro opbrengen. Machines franse gedupeerde makkelijk 1000 euro. En dit op juist 1 openbare verkoop. Een lucratieve bezigheid die op jaarbasis snel een half miljoen kan genereren.
Sterke punten
Volharding in hun leugens
Zwakke punten
Geen eerbied voor de klant
Klacht oven kapot, garantie tot aan de deur
Blijkt dat na thuiskomst oven heel smerig, man schroeft achterwand los om goed te kunnen schoonmaken, wat blijkt 1 ventilator ontbreekt en de onderste motor doet het niet. Klacht gemeld, maar krijg als reactie dat je dan maar naar de kijkdagen had moeten komen. Nou dit zie je niet als je erin kijkt. Zou je op een kijkdag alles eerst moeten demonteren om te kijken of het niet stuk is?! Waarom staat er dan bij sommige artikelen dat ze stuks zijn, en waarom stond dat bij deze niet?! Als we dit geweten hadden zouden we zeker hier niet op geboden hebben.
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Slechte afwikkeling klacht, garantie tot aan de deur. Zou niet meer als billijk geweest zijn als ik mijn geld terug had gekregen, of dat ze zouden zeggen dit wisten wij ook niet de kapotte onderdelen worden vergoed. Weet niet wat voor hun de goedkoopste oplossing is. Maar hun oplossing is koper is zelf verantwoordelijk voor wat hij koopt, dus kunnen ze beter op de site vermelden " niet tevreden", helaas hier doen wij niets aan" IPV niet tevreden neem contact op, risico is altijd voor de koper dus dan hoef je niets te melden toch?!