Half december heb ik kastjes van Sebra besteld bij Lil.nl. Ze waren voor 121 bij Lil.nl het voordeligst te bestellen. Levertijd zou binnen 5-7 dagen zijn. Na 6 dagen kreeg ik een automatisch bericht dat de artikelen niet op voorraad waren. Op 30 april heb ik het opgegeven en uiteindelijk de bestelling geannuleerd.
Daarvoor heb ik om de paar weken 5x naar hun gemaild en 3x maal gebeld met de vraag wanneer ik de kastjes kon verwachten. Elke keer werd aangeven dat er leveringsproblemen van de fabrikant waren en dat de kasjes binnen een week bij hun binnen zouden komen en daarna naar ons opgestuurd zouden worden. Vervolgens hoorde ik niets meer van ze waarna ik na 14 dagen weer contact met hun opnam. Vervolgens weer hetzelfde riedeltje, enzovoorts.
Inmiddels was de prijs van de kastjes op hun website verhoogd naar 149 en is de levertijd nog steeds 5-7 dagen. Ik heb één keer opgebeld en ze in de waan gelaten dat ik een nieuwe klant was. Ik vroeg naar de kastjes en gaf toen aan dat ik begrepen had dat er leveringsproblemen waren van de fabrikant. De dame aan de lijn ging dat navragen en kon vervolgens vertellen dat er geen leveringsproblemen mee waren en dat ze binnen een week bij mij thuis konden liggen. Hierna heb ik natuurlijk verbaast gevraagd hoe het dan kan dat ik de kastjes na maanden nog steeds niet in huis heb. Op de vraag of ze soms de kastjes foutief voor een te lage prijs op hun website hadden staan en aan mij verkocht hadden en daarom niet willen leveren, verzekerde de dame mij dat dat zeker niet zo was, maar waarom ik de kastjes nog niet had kon ze me niet zeggen.
Ik heb de bestelling geannuleerd en de kasjes ergens anders besteld waar ze ook niet op voorraad waren. Resultaat: na een week had ik ze binnen.
Mijn conclusie is dan ook dat ze de kastjes per ongeluk te goedkoop hebben aangeboden en niet leverden in de hoop dat ik de bestelling zou annuleren. Overigens is dit niet mijn eerste slechte ervaring met Lil.nl. Ik heb eerder heel lang op een lamp moeten wachten, maar na een paar maanden uiteindelijk wel ontvangen. Wat bijzonder is dat via hun eigen beoordelingssite (feedback company) er alleen maar positieve reviews opstaan, maar bij Trustpilot alleen maar slechte reviews staan. Dit bedrijf is in mijn ogen niets meer dan een dozenschuiverbedrijf dat niet schuwt om u voor te liegen en het webwinkel keurmerk niet waardig is. Maar ik zou zeggen, oordeelt u zelf voordat u besteld......
Sterke punten
Mooie website.
Zwakke punten
Ze leveren niet...
Ze liegen je voor...